Sumbra analiza a procurorului din dosarul Revolutiei care vrea sa fie sef (Document)
Data: 11 February 2020, 14:21 | autor: L.J. | 0 comentarii | 1374 afisari
Procurorul militar Catalin Ranco Pitu (foto) a facut o analiza sumbra a domeniului in care activeaza.
Amintim ca Ranco Pitu a fost propus saptamana trecuta de catre ministrul Justitiei, Catalin Predoiu (demis intre timp laolalta cu tot guvernul Orban), pentru sefia Sectiei Parchetelor Militare din PICCJ, unde Pitu activeaza deja (click aici pentru a citi). Acelasi Catalin Pitu a fost reclamat la Inspectia Judiciara de catre Asociatia „21 Decembrie 1989” pentru mai multe nereguli pe care le-ar fi comis in instrumentarea dosarului Revolutiei.
Acelasi dosar al Revolutiei este invocat in proiectul de management depus de Pitu la Consiliul Superior al Magistraturii, procurorul militar dand de inteles ca „de-a lungul timpului” aceasta cauza a fost instrumentata defectuos. Sintagama „de-a lungul timpului” este destul de ambigua incat sa il poata include chiar si pe Catalin Ranco Pitu, membru al echipei de procurori militari care a trimis ultima oara dosarul Revolutiei in instanta.
Alte cauze istorice mentionate de procuror ca factori de afectare in sens negativ a imaginii parchetelor militare sunt dosarul Mineriadei din 1990 si dosarul uciderii disidentului Gheorghe Ursu, care anul trecut a produs achitarea la fond a doi fosti ofiteri de Securitate.
Principalul pasaj din proiectul de management al lui Catalin Pitu:
„Parchetele militare, din considerente de ordin subiectiv si obiectiv, au avut o imagine publica de multe ori negativa, avand in vedere modul in care s-au manageriat de-a lungul timpului dosarele istorice (Revolutia din 1989, Mineriada si procesul comunismului - dosarul 'URSU'). Totusi, in prezent, aceste dosare se afla pe rolul instantelor de judecata, urmand a fi relevat in ce masura cele retinute prin actele de sesizare vor fi confirmate de respectivele instante.
Cu toate ca Romania a devenit membru NATO si UE, parchetele militare nu au reusit sa depaseasca imaginea pe care opinia publica o avea deja cristalizata si cred ca principala cauza a acestei stari de lucruri a constituit-o lipsa unei strategii de remodelare institutionala, aceasta si pe fondul traversarii de catre sistem a unor perioade de 'criza de imagine publica', urmare a unor masuri administrative care nu au facut altceva decat sa diminueze importanta acestui segment al sistemului judiciar din Romania.
Consecinta acestei stari de lucruri a constat in limitarea transparentei activitatii sistemului parchetelor militare, astfel incat, de foarte multe ori, atat opinia publica, cat mai ales cei avizati si-au pus problema obiectului de activitate al acestui segment din cadrul Ministerului Public. Desigur ca pe langa obstacolele institutionale, o parte din culpa revine insusi sistemului, care nu a stiut sa isi faca simtita prezenta intr-un mod eficient.
Se impune in acest domeniu sa intreprind masuri care sa conduca la:
- imbunatatirea imaginii publice a parchetelor militare prin elaborarea unei strategii de comunicare publica si pregatirea purtatorilor de cuvant in asa fel incat opinia publica sa fie informata cu privire la agenda de lucru a sistemului parchetelor militare, cu sprijinul specialistilor din cadrul Biroului de informare publica si relatii cu presa;
- organizarea periodica a conferintelor de presa si reluarea organizarii simpozionului national al procurorilor militari”.
>> Proiectul de management al procurorului militar
Sursa foto: Adevarul.ro
Adauga comentariu
ATENTIE
Mesajele cu continut indecent nu vor fi postate.
Inainte de a posta, cititi regulamentul: Termeni legali si Conditii