Propunerile Comisiei nr. 1 a CSM privind proiectul de aprobare a Strategiei Nationale Anticoruptie 2016-2020
Data: 01 August 2016, 14:29 | autor: C.G. | 0 comentarii | 1288 afisari
Consiliul Superior al Magistraturii a publicat minuta sedintei pe care Comisia nr. 1 - independenta si responsabilizarea justitiei, eficientizarea activitatii acesteia si cresterea performantei judiciare, integritatea si transparenta sistemului judiciar a desfasurat-o joi, 28 iulie 2016.
Printre lucrarile de pe ordinea de zi a sedintei s-a numarat si punctul de vedere ale DLDC si DAERIIP privind proiectul Hotararii de Guvern privind aprobarea Strategiei nationale anticoruptie pe perioada 2016-2020, a seturilor de indicatori, riscurilor asociate obiectivelor si masurilor din strategie si a surselor de verificare, a inventarului masurilor de transparenta institutionala si de prevenire a coruptiei, precum si a standardului de publicare a informatiilor de interes public.
Comisia nr. 1 a CSM si-a insusit punctul de vedere al DLDC si a decis transmiterea lucrarii catre Plen in vederea avizarii favorabile cu urmatoarele propuneri:
„1. La Obiectivul general 5, dupa actiunea 6 se impune introducerea unei noi actiuni principale cu urmatorul continut:
'Asigurarea resurselor financiare si a resurselor umane in vederea optimizarii functionarii in conformitate cu cerintele legale a sectiilor penale ale instantelor judecatoresti pentru solutionarea cu celeritate a dosarelor de mica si mare coruptie'.
Comisia a apreciat ca aceleasi argumente care au determinat inscrierea in proiectul de strategie a necesitatii asigurarii resurselor financiare si umane pentru unitatile de parchet care efectueaza investigatiile in cazurile de coruptie se regasesc si in cazul instantelor care judeca aceste cauze.
Instantele judecatoresti se confrunta cu probleme de infrastructura, spatiile de arhivare sunt insuficiente, iar numarul mare de volume ale dosarelor de coruptie impune adoptarea unor masuri care sa asigure spatiile necesare pentru studierea acestor dosare si depozitarea lor, camere de consiliu corespunzatoare pentru desfasurarea sedintelor judecatorului de drepturi si libertati si a celor de camera preliminara, precum si sali de sendinta suficiente pentru desfasurarea sedintelor de judecata.
2. La acelasi Obiectiv specific 5.1., pentru actiunea principala 7, rubrica privind institutiile responsabile pentru indeplinirea acesteia trebuie completata cu inca doua institutii: Consiliul Superior al Magistraturii si Inspectia Judiciara, dat fiind faptul ca acestea se refera la adoptarea de masuri manageriale la nivelul tuturor instantelor de judecata, nu doar la Inalta Curte de Casatie si Justitie.
3. Comisia a constatat ca in Nota de fundamentare a proiectului SNA exista mentiunea referitoare la posibilitatea finantarii din fonduri externe, constituite prin Programul Operational Capacitatea Administrativa (POCA), in situatia imposibilitatii asigurarii mijloacelor de implementare a SNA prin bugetele institutiilor implicate, dar a apreciat ca este necesar ca in chiar partea normativa a proiectului hotararii de guvern sa se regaseasca un text care sa prevada finantarea actiunilor prevazute in strategie, din fonduri externe”.
foto: jud. Mircea Aron, presedinte al CSM si coordonator al sedintei Comisiei nr. 1
Adauga comentariu
ATENTIE
Mesajele cu continut indecent nu vor fi postate.
Inainte de a posta, cititi regulamentul: Termeni legali si Conditii