Inspectia Judiciara, control la Tribunalul Bistrita – Nasaud (Raportul)
Data: 06 January 2020, 11:49 | autor: L.J. | 0 comentarii | 1198 afisari
Lumea Juridica prezinta Raportul Inspectiei Judiciare condusa de Lucian Netejoru (foto) privind eficienta manageriala precum si respectarea normelor procedurale si regulamentare de catre judecatorii si personalul auxiliar de specialitate din cadrul Tribunalului Bistrita-Nasaud.
Obiectivele controlului, desfasurat in perioada 14 -18.10.2019, au vizat:
-verificarea modului de indeplinire de catre judecatorii cu functiide conducere a atributiilor manageriale de planificare, organizare, coordonare, control-reglare si comunicare, precum si respectarea obligatiilor prevazute de legi siregulamente, pentru a asigura buna functionare a instantei si calitatea corespunzatoare a serviciului public;
-verificarea respectarii de catre judecatori si personalul auxiliar de specialitate a normelor procedurale si regulamentare privind primirea si inregistrarea cererilor, repartizarea aleatorie a dosarelor, stabilirea termenelor, continuitatea completului de judecata, pronuntarea, redactarea si comunicarea hotararilor, inaintarea dosarelor la instantele competente, punerea in executare a hotararilor penale si civile.
Controlul nu a vizat analiza dosarelor vechi din perspectiva cauzelor care conduc la temporizarea procedurilor judiciare si nici situatia hotararilor redactate cu intarziere, avand in vedere ca acestea fac obiectul unor controale distincte cuprinse in Planul de activitate al Inspectiei Judiciare:
”In ceea ce priveste modul de organizare si desfasurare a activitatii judiciare, repartizarea aleatorie, comportamentul si comunicarea cu justitiabilii si participantii la procedurile judiciare, si celelalte activitati specifice, s-a constatat exercitarea atributiilor cu respectarea dispozitiilor legale si regulamentare, ca regula generala, nefiind constatate neregularitati.
Conform constatarilor de la sectiunile precedente, conducerea Tribunalului Bistrita-Nasaud a manifestat disponibilitate si determinare pentru rezolvarea situatiilor specifice cu care s-a confruntat in ceea ce priveste gestionarea resurselor umane, atat la nivelul Tribunalului Bistrita-Nasaud dar si la judecatoriile din circumscriptie.
In ceea ce priveste echilibrarea volumului de activitate la nivelul sectiilor Tribunalului Bistrita-Nasaud, conducerea instantei a reusit identificarea prin consens a solutiilor optime ca urmare a demersului judecatorilor Sectiei a II-a civila de contencios administrativ si fiscal si a comunicat Inspectiei Judiciare masurile dispuse pentru asigurarea unei dimensionari echilibrate a volumului de activitate intre sectiile Tribunalului Bistrita-Nasaud, pe fondul situatiei preconizate la nivelul acestei sectii.
Conform relatiilor transmise de Tribunalul Bistrita-Nasaud pana la data finalizarii prezentului Raport au fost dispuse masuri in urma demersului initiat de judecatorii Sectiei a II-a contencios administrativ si fiscal, s-a ajuns la un consens asupra modalitatii de suplinire a lipsei temporare a judecatorului din cadrul sectiei respective, conform detaliilor prezentate in Anexa la Raport iar propunerile au primit votul unanim al membrilor colegiului de conducere, fiind adoptate prin Hotararea nr. 11 a Colegiului de conducere al instantei”.
Adauga comentariu
ATENTIE
Mesajele cu continut indecent nu vor fi postate.
Inainte de a posta, cititi regulamentul: Termeni legali si Conditii