Incepe procedura de selectie a sefului DNA (Documente)
Data: 09 July 2018, 15:19 | autor: L.J. | 0 comentarii | 1348 afisari
Ministerul Justitiei condus de Tudorel Toader (foto) a anuntat, luni, 9 iulie 2018, declansarea selectiei pentru propunerea in functia vacanta de procuror-sef al DNA, care se va desfasura pana pe 30 iulie.
Propunerea ministrului justitiei va fi inaintata Consiliului Superior al Magistraturii – Sectia pentru procurori, in vederea obtinerii avizului acestei institutii. Ulterior obtinerii avizului Consiliului Superior al Magistraturii, ministrul Justitiei inainteaza propunerea Presedintelui Romaniei, in vederea numirii in functia de conducere.
Procurorii pot depune cereri de inscriere, pentru functia de conducere vacanta, pana la data de 23.07.2018 (inclusiv), la Directia resurse umane din cadrul Ministerului Justitiei, Bucuresti, str. Apolodor, nr. 17, sect. 5. Potrivit MJ, cererile de participare la selectie vor fi insotite de urmatoarele inscrisuri:
-dovada indeplinirii conditiilor de vechime prevazute de lege;
-declaratiile prevazute de art. 54 alin. (2) raportat la art. 48 alin. (10-11) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecatorilor si procurorilor, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
- un proiect privind exercitarea atributiilor specifice functiei de conducere pentru care participa la selectie, care se depune atat pe suport hartie, cat si in format electronic, pe suport specific. Proiectul se va incadra intr-o limita de 30 pagini, iar anexele nu vor putea depasi 10 pagini. Planul si anexele vor fi redactate cu caractere de marimea 12, font Times New Roman, spatiere la 1,5 randuri;
- un curriculum vitae al procurorului, conform modelului comun european prevazut in anexa la Hotararea Guvernului nr. 1021/2004 pentru aprobarea modelului comun european de curriculum vitae;
- minim 10 lucrari intocmite de procuror in compartimentele in care si-a desfasurat activitatea, in ultimii 5 ani;
- ultimul raport de evaluare a activitatii profesionale a procurorului participant la selectie;
- orice alte inscrisuri relevante.
Lista procurorilor care indeplinesc conditiile legale de participare la selectie si programarea interviurilor se vor afisa la sediul Ministerului Justitiei si se vor publica pe pagina Internet a acestuia, la data de 24.07.2018.
Procurorii participanti la selectie vor sustine, in perioada 25 -27.07.2018, un interviu cu ministrul justitiei care consta in sustinerea proiectului privind exercitarea atributiilor specifice functiei de conducere pentru care participa la selectie, sub urmatoarele aspecte:
-prezentarea sintetica a unitatii/structurii pentru a carei conducere participa la selectie;
-identificarea unor eventuale disfunctii si vulnerabilitati in activitatea unitatii/structurii pentru a carei conducere participa la selectie, precum si a solutiilor propuse pentru prevenirea si inlaturarea acestora;
-propuneri pentru imbunatatirea activitatii manageriale a unitatii/structurii pentru a carei conducere participa la selectie;
-compatibilitatea proiectului privind exercitarea atributiilor specifice functiei de conducere, intocmit de procurorul participant la selectie cu rolul si functiile Ministerului Public;
-verificarea aptitudinilor manageriale si de comunicare, vizand, in esenta, capacitatea de organizare, asumarea responsabilitatilor, rapiditatea in luarea deciziilor, rezistenta la stres, autoperfectionarea, capacitatea de analiza, sinteza, previziune, strategie si planificare pe termen scurt, mediu si lung, initiativa in modernizarea managementului unitatii/structurii, capacitatea de adaptare rapida, capacitatea de relationare si comunicare, capacitatea si disponibilitatea de a lucra in echipa si de a colabora cu colegii;
-prezentarea viziunii asupra modului in care intelege sa organizeze institutia in vederea indeplinirii atributiilor constitutionale de promovare a intereselor generale ale societatii si apararii ordinii de drept, precum si a drepturilor si libertatilor cetatenilor;
-prezentarea viziunii cu privire la atributiile functiei pentru care participa la selectie in ceea ce priveste coordonarea activitatilor de prevenire si combatere a criminalitatii in general si a unor fenomene specifice: criminalitate organizata, coruptie, evaziune fiscala etc.;
-verificarea cunostintelor specifice functiei pentru care participa la selectie;
-verificarea aspectelor legate de motivatia, conduita, integritatea si deontologia profesionala, precum si alte imprejurari rezultate din analiza inscrisurilor depuse de procurorul participant la selectie.
In cadrul interviului, ministrul justitiei este sprijinit de secretarii de stat din Ministerul Justitiei.
Rezultatele selectiei se vor afisa la sediul Ministerului Justitiei si se vor publica pe pagina Internet a acestuia, la data de 30.07.2018.
>>Standarde de organizare si desfasurare
>>Standardele de evaluare a interviului
Adauga comentariu
ATENTIE
Mesajele cu continut indecent nu vor fi postate.
Inainte de a posta, cititi regulamentul: Termeni legali si Conditii