SANCTIONAREA CORUPTIEI – Motivarea CCR privind obiectia de neconstitutionalitate a dispozitiilor Legii pentru modificarea si completarea Legii nr.161/2003 privind unele masuri pentru asigurarea transparentei in exercitarea demnitatilor publice, a functiilor publice si in mediul de afaceri, prevenirea si sanctionarea coruptiei: “Admite obiectia de neconstitutionalitate formulata de Presedintele Romaniei”

Data: 14 November 2018, 11:49 | autor: L.J. | 0 comentarii | 1000 afisari

Curtea Constitutionala a dat publicitatii motivarea Deciziei 456 din 4 iulie 2018 privind solutionarea obiectiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor Legii pentru modificarea si completarea Legii nr.161/2003 privind unele masuri pentru asigurarea transparentei in exercitarea demnitatilor publice, a functiilor publice si in mediul de afaceri, prevenirea si sanctionarea coruptiei, obiectie formulata de Presedintele Romaniei.

In urma deliberarilor, Curtea Constitutionala, cu majoritate de voturi in privinta articolului unic pct.2 [cu referire la art.87 alin.(3) teza a doua] si pct.3 [cu referire la art.88 alin.(3)] din Legea pentru modificarea si completarea Legii nr.161/2003 si cu unanimitate de voturi in privinta articolului unic pct.4 [cu referire la art.91 alin.(11)] si  pct.5 [cu referire la art.1161] din Legea pentru modificarea si completarea Legii nr.161/2003:

1. A admis obiecţia de neconstitutionalitate formulata si a constatat ca dispozitiile articolului unic pct.2 [cu referire la art.87 alin.(3) teza a doua], pct.3 [cu referire la art.88 alin.(3)] si pct.5 [cu referire la art.1161] din Legea pentru modificarea si completarea Legii nr.161/2003 privind unele masuri pentru asigurarea transparentei in exercitarea demnitatilor publice, a functiilor publice si in mediul de afaceri, prevenirea si sanctionarea coruptiei sunt neconstitutionale.

2. A respins, ca neintemeiata, obiecţia de neconstituţionalitate formulata si a constatat ca dispoziţiile articolului unic pct.4 [cu referire la art.91 alin.(11)] din Legea pentru modificarea si completarea Legii nr.161/2003 privind unele masuri pentru asigurarea transparentei in exercitarea demnitatilor publice, a functiilor publice si in mediul de afaceri, prevenirea si sanctionarea coruptiei sunt constitutionale in raport cu criticile formulate.

In ce priveste solutia de admitere pronuntata, Curtea a constatat ca dispozitiile articolului unic pct.2, pct.3 si pct.5 din Legea pentru modificarea si completarea Legii nr.161/2003 privind unele masuri pentru asigurarea transparentei in exercitarea demnitatilor publice, a functiilor publice si in mediul de afaceri, prevenirea si sanctionarea coruptiei sunt neconstituţionale, intrucat, in principiu, nu intrunesc conditiile de calitate a legii.

Extras din motivarea CCR:

 

 

Citește continuarea pe Monitorul Justiției

Adauga comentariu

ATENTIE

Mesajele cu continut indecent nu vor fi postate.

Inainte de a posta, cititi regulamentul: Termeni legali si Conditii

*
*
laugh.giflol.gifsmile.gifwink.gifcool.gifnormal.gifwhistling.gifredface.gifsad.gifcry.gifsurprised.gifconfused.gifsick.gifshocked.gifsleeping.giftongue.gifrolleyes.gifunsure.gif

*