DECIZIA nr. 31/2016 – CCR a admis sesizarea de neconstitutionalitate formulata de 84 de deputati si 14 senatori apartinand Grupului parlamentar al PNL si a constatat ca dispozitiile art. 56 alin. (2) si (3) din Regulamentul activitatilor comune ale Camerei Deputatilor si Senatului sunt neconstitutionale
Data: 16 February 2016, 15:03 | autor: A.P. | 0 comentarii | 1576 afisari
In ziua de 27 ianuarie 2016, Plenul Curtii Constitutionale, investit in temeiul art. 146 lit. c) din Constitutia Romaniei si al art. 27 alin. (1) din Legea nr. 47/1992 privind organizarea si functionarea Curtii Constitutionale, a luat in dezbatere sesizarea de neconstitutionalitate privind dispozitiile art. 56 din Regulamentul activitatilor comune ale Camerei Deputatilor si Senatului, modificat si completat prin Hotararea Parlamentului nr. 46 din 15 decembrie 2015, sesizare formulata de un numar de 84 de deputati si 14 senatori apartinand Grupului parlamentar al Partidului National Liberal si transmisa Curtii Constitutionale prin Adresa nr. 2/7651 din 22 decembrie 2015 de catre Secretarul general al Camerei Deputatilor.
In urma deliberarilor, cu unanimitate de voturi, Curtea a admis sesizarea de neconstitutionalitate formulata de un numar de 84 de deputati si 14 senatori apartinand Grupului parlamentar al Partidului National Liberal si a constatat ca dispozitiile art. 56 alin. (2) si (3) din Regulamentul activitatilor comune ale Camerei Deputatilor si Senatului sunt neconstitutionale.
>>Decizia nr. 31 din 27 ianuarie 2016 asupra sesizarii de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 56 alin. (2) si (3) din Regulamentul activitatilor comune ale Camerei Deputatilor si Senatului (publicata in Monitorul Oficial nr. 117 din 16 februarie 2016)
Art. 56 din Regulamentul activitatilor comune ale Camerei Deputatilor si Senatului:
"(1) Presedintele Romaniei are dreptul, inainte de a promulga legea, sa solicite ambelor Camere, printr-o cerere motivata, o noua deliberare asupra legii sau a unor articole din lege adoptate in sedinta comuna a celor doua Camere. Cererile de reexaminare a legilor adoptate in sedinte comune se trimit spre dezbatere comisiilor sesizate initial in fond. Cererile de reexaminare a legilor pentru care Guvernul si-a angajat raspunderea se trimit, spre dezbatere, comisiilor in a caror competenta intra materia reglementata de respectivele legi. in cadrul cererii de reexaminare, Parlamentul poate sa modifice in totalitate sau partial textele care au legatura cu cererea de reexaminare, inclusiv prin recorelarea dispozitiilor legii.
(2) In cazul in care textele care au legatura cu cererea de reexaminare au fost modificate in totalitate sau partial, legea, cuprinzand aceste texte reexaminate, dupa adoptare, se trimite Presedintelui Romaniei in vederea promulgarii.
(3) In cazul in care textele reexaminate nu au fost adoptate, legea se trimite spre promulgare in forma adoptata initial de catre Parlament".
Adauga comentariu
ATENTIE
Mesajele cu continut indecent nu vor fi postate.
Inainte de a posta, cititi regulamentul: Termeni legali si Conditii