CONTRAFACEREA SI PIRATERIA – Simpozionul ROMINVENT - Avocatul Mihai Acsinte, director juridic al Grupului Renault, despre invazia pieselor auto contrafacute: “Consecintele contrafacerii fata de consumator pot fi diverse: nefiabilitate, de siguranta, lipsa de raspundere”
Data: 02 November 2015, 18:39 | autor: L.J. | 0 comentarii | 2639 afisari
Avocatul dr. Mihai Acsinte (foto), director juridic al Grupului Renault si senior managing partner la Acsinte & Partners a vorbit - la cea de-a XVII-a editie a simpozionului ROMINVENT "Contrafacerea si pirateria in domeniului proprietatii intelectuale" - pe tema incalcarii drepturilor de proprietate intelectuala si consecintele asupra consumatorilor in cazul pieselor auto contrafacute.
Expunerea avocatului Mihai Acsinte:
"Piesele auto si calitatea acestora au un impact extraordinar asupra populatiei. Din punct de vedere a ceea ce inseamna proprietate intelectuala, pe piata se creaza o confuzie intre piesa de origine, piesa after-market si piesa contrafacuta.
Asiguratorii solicita service-urilor din ratiuni de cost ca masinile avariate sa se repare cu piese after-market pe care ei le considera mai ieftine decat piesele originale pe care le furnizeaza constructorii masinilor. Acestea sunt piese de aceeasi calitate cu piesele de origine. Ele sunt realizate in conformitate cu standartele si specificatiile pieselor de productie si se presupune ca sunt de origine cand producatorul certifica ca sunt facute conform standartelor si specificatiilor constructorului masinii... Aceste piese de calitate echivalenta - after-market se gasesc pe piata si pot fi facute sub controlul constructorului; pot fi piese de calitate echivalenta facuta fara controlul constructorului; sau ultima categorie piese contrafacute, care seamana cu piesa originala, dar nu indeplineste calitatea constructorului masinii. Si care incalca drepturile de proprietate intelectuala.
Am descoperit si piese contrafacute de o calitate mai buna decat cele originale, de exemplu capote de Renault Laguna 2 contrafacute, care erau de mai buna calitate decat piesa de origine care era realizata din aluminiu si care la impact frontal se cam facea armonica... si nu mai putea fi reparata, folosita. Capota contrafacuta era realizata dintr-o tabla otelita de foarte buna calitate, dar care care avea o mare problema secundara: in caz de impact frontal reteza capetele pasagerilor. Iata deci cum consecintele contrafacerii fata de consumator pot fi diverse, imaginea identica, nefiabilitatea, de siguranta si de securitate".
In continuarea expunerii sale, avocatul Mihai Acsinte a prezentat audientei cateva filme realizate de Grupul Renault despre piese contrafacute montate pe diverse autoturisme, care au afectat imaginea si siguranta masinii originale, ducand pana la stricarea motorului ori afectarea sigurantei pasagerilor. Mihai Acsinte a enumerat instrumentele existente in legislatia unor state in ceea ce priveste combaterea fenomenului pieselor auto contrafacute, pentru protectia consumatorului, evitarea inducerii in eroare a consumatorului, care e atras in special de pretul scazut al pieselor contrafacute, mai ales cand acestea sunt contrafacute folosindu-se marca producatorului de origine.
Avocatul Mihai Acsinte a concluzionat ca este foarta importanta implicarea autoritatilor in combaterea fenomenului contrafacerii intrucat, pe langa incalcarea dreptului de proprietate intelectuala, in caz de accidente cu victime ori distrugeri, consumatorii care cad victime ale acestor piese contrafacute nu vor avea posibilitatea sa-i traga la raspundere pe fabricanti, pentru ca acestia nu ofera garantii ori, in unele situatii, nu pot fi nici macar identificati.
Adauga comentariu
ATENTIE
Mesajele cu continut indecent nu vor fi postate.
Inainte de a posta, cititi regulamentul: Termeni legali si Conditii