CCR II EXPLICA LUI IOHANNIS - “Dispozitiile legale criticate intrunesc exigentele de claritate, precizie si previzibilitate ale legii”

Data: 11 March 2019, 11:45 | autor: L.J. | 0 comentarii | 1708 afisari

Curtea Constitutionala a dat publicitatii motivarea Deciziei 127 din 6 martie 2019 privind solutionarea obiectiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor Legii bugetului de stat pe anul 2019, obiectie formulata de Presedintele Romaniei. In urma deliberarilor, Curtea Constitutionala, cu majoritate de voturi, a respins, ca neintemeiata, obiectia de neconstitutionalitate si a constatat ca prevederile art.5 alin.(7), art.29 alin.(2) si art.41 alin.(3) din Legea bugetului de stat pe anul 2019, precum si a legii in ansamblul sau, sunt constitutionale in raport cu criticile formulate.
In urma deliberarilor, Curtea Constitutionala, cu majoritate de voturi, a respins, ca neintemeiata, obiectia de neconstitutionalitate si a constatat ca prevederile art.5 alin.(7), art.29 alin.(2) si art.41 alin.(3) din Legea bugetului de stat pe anul 2019, precum si a legii in ansamblul sau, sunt constitutionale in raport cu criticile formulate.

In motivarea obiectiei de neconstitutionalitate autorul acesteia a invocat atat critici de neconstitutionalitate extrinseca, cat si intrinseca.

Cu privire la criticile de neconstitutionalitate extrinseca se sustine ca legea criticata a fost adoptata cu incalcarea art.1 alin.(5) din Constitutie, cu referire la rolul si atributiile Consiliului fiscal. In acest sens se arata ca, potrivit art.53 alin.(2) lit.f) din Legea responsabilitatii fiscal-bugetare nr.69/2010, Consiliul fiscal are atributia de pregatire a estimarilor si de emitere de opinii atat cu privire la impactul bugetar al proiectelor de acte normative, altele decat cele mentionate la lit.e), cat si cu privire la amendamentele facute la legile bugetare anuale pe parcursul dezbaterilor parlamentare.

Potrivit fisei parcursului legislativ al Legii bugetului de stat pe anul 2019, Consiliul fiscal a emis in data de 5 februarie 2019, la solicitarea Ministerului Finantelor Publice, o opinie cu privire la Legea bugetului de stat, Legea bugetului asigurarilor sociale pentru anul 2019 si la Strategia fiscal-bugetara pentru perioada 2019—2021. In urma adoptarii raportului comun al Comisiei pentru buget, finante si banci a Camerei Deputatilor si al Comisiei pentru buget, finante, activitate bancara si piata de capital a Senatului, au fost admise 54 de amendamente, iar in dezbaterea din plenul Camerelor reunite au fost admise si alte amendamente. insa, in sesizare se arata ca potrivit art.53 alin.(2) lit.f) din Legea nr. 69/2010, inainte de adoptarea Legii bugetului de stat pe anul 2019, Consiliul fiscal trebuia sa emita o opinie cu privire la toate amendamentele admise pe parcursul dezbaterilor parlamentare. Se face referire la art.53 alin.(4) din Legea nr. 69/2010 in sensul ca opiniile si recomandarile Consiliului fiscal vor fi analizate de catre Guvern si Parlament la elaborarea strategiei fiscal-bugetare, a legilor bugetare anuale, precum si la elaborarea altor masuri determinate de aplicarea prezentei legi si, respectiv, la insusirea/aprobarea acestora.

Extras din decizia CCR:

Citește continuarea pe Monitorul Justiției

Adauga comentariu

ATENTIE

Mesajele cu continut indecent nu vor fi postate.

Inainte de a posta, cititi regulamentul: Termeni legali si Conditii

*
*
laugh.giflol.gifsmile.gifwink.gifcool.gifnormal.gifwhistling.gifredface.gifsad.gifcry.gifsurprised.gifconfused.gifsick.gifshocked.gifsleeping.giftongue.gifrolleyes.gifunsure.gif

*